ОШ "Краљ Александар I" – Нови Београд

Школа која препознаје и негује таленте...

Читалачка значка 2024/2025

Читалачке свеске ученици до четвртог разреда предају учитељици, а од петог до осмог разреда наставницама српског језика и кљижевности. Учитељице и наставнице прегледају свеске, враћају на дораду (по потреби) и коначно, прегледане свеске предају библиотекару.
Библиотекар доставља комисији за оцену радова свеске, а ученици образлажу своје радове на позив. Термини за оцењивање биће објављени чим добијемо распоред за нашу школу.

Рок за предају читалачких свезака је ове школске године планиран за период, од средине фебруара 2025., а најкасније до 01.марта.2025.

Драги учитељи, наставници и ученици,

У циљу уједначеног критеријума и олакшаног приступа у писању читалачких дневника, молимо вас да прочитате следеће кратке напомене:

Формална упутства

I  Због прегледности користите велике свеске, по могућству тврдих корица.
*Свеску намените само за Читалачку значку и наставите писати у њу сваки пут када  учествујете. Битно је само прескочити неколико страна, назначити разред, и тако док се не испуни…

II  Да бисмо лакше читали, користите хемијску оловку!

III Цртежи и илустрације су обавезни до 5. разреда.
*Илустрација треба да стоји уз обрађено књижевно дело или непосредно иза њега, а не на неком другом месту у свесци (нпр. иза свих текстова).

Начин обраде дела

I    Прочитати и обрадити у свесци обавезно сва три изабрана дела. Представљање једне књиге је довољно да буде у опсегу од 2 до 5 страна.

II   Биографији писца приступити са интересовањем за неки занимљив детаљ из живота и истакнути најпознатија дела. Нема потребе да исписујете нашироко оне податке које ионако нећете упамтити.

III   Тумачење дела треба да буде прилагођено узрасту – од кратког препричавања и илустрација, у нижим разредима, ићи у правцу анализе и промишљања о делу, уз минимално препричавање, у вишим разредима. Избегавати свако формално одређење као што су ликови, време, место и сл. Писати у форми есеја да би се иза написаног видело дете, његова машта, идеје, размишљања. Свака аутентичност је добродошла!

Ове године биће додељено и пет награда изненађења за најбоље илустроване свеске!

1. Упутство за ученике првог разреда
Уколико је реч о песмама, брзалицама и разбрајалицама, треба их преписати у читалачки дневник, без посебне анализе, са илустрацијама и научити напамет.
Када су у питању приче, довољно је у 2-3 реченице описати омиљени лик и извући поуку, уз обавезну илустрацију.

2. РОК за предају проверених и исправљених читалачких свезака је 18. март 2024. године
Пре него што свеску донесете у библиотеку, потребно је да учитељица (од 1. до 4. разеда) или наставница српског језика (од 5 до 8. разреда) прегледа свеску и сугерише на евентуалне пропусте. Уколико има потребе ученик поправља свој рад и тек након тога предаје свеску школском библиотекару.

3. Разговор ученика и комисије за оцењивање радова обавиће се у школској библиотеци, по распореду који ћемо благовремено објавити.

Списак књига за Читалачку значку

Први разред

1. „Песме”, Ј. Ј. Змај

2. „Звончићи звоне”, Ела Пероци

3. „Приче о Јасни и Јоци”, Драган Лукић

4. Разбрајалице и брзалице

5. „Приче из шуме“, Николета Новак („Пчелица“)

Једна песма, једна прича, три брзалице и три разбрајалице

Други разред

1. „Испод змајевих крила”, Бранко Ћопић

2. „Причам ти причу”, Душко Радовић

3. „Ако је веровати мојој баки”, Десанка Максимовић

4. „Од читања се расте”, Јасминка Петровић

5. „Нежна песма о нежном ветру Дувољубу” или

    „Кога се тиче како живе приче”, Дејан Алексић

6. Народне басне

Две приче, две бајке и две басне

Трећи разред

1. „Вашар у Тополи”, Добрица Ерић

2. „Доживљаји мачка Тоше”, Бранко Ћопић

3. „Вини звани Пу”, Александар Милн

4. „Бамби”, Феликс Салтен

5. „Риба риби гризе реп” или „Хоћу кући“, Јасминка Петровић

Три књиге

Четврти разред

1. „Петар Пан”, Џејмс Метју Бари

2. „Пипи Дуга Чарапа”, Астрид Линдгрен

3. „Чаробњак из Оза”, Френк Баум

4. „Леси се враћа кући”, Ерик Најт

5. „Кажи тети добар дан“, Јасминка Петровић

Три књиге

Пети разред

1. „Магареће године“, Б. Ћопић

2. „Чича Томина колиба“, Харијета Бичер Стоу

3. „Хајди“, Јохана Шпири

4. „Херодотове приче“

5. „Девојчица у плавој хаљини“, Александар Поповић

6. „Барон Минхаузен“, Г. Биргер  

7. „Зеленбабини дарови“, Ивана Нешић

Три књиге

Шести разред

1.  „Ово је најстрашнији дан у мом животу“, Јасминка Петровић

2.  „Хајдук у Београду“, Градимир Стојковић (или неки други наслов из тог серијала)

3.  „Добар ветар, Плава птицо“, Берислав Косијер

4.  „Оливер Твист“, Чарлс Дикенс

5.  „Невидљиви човек“, Херберт Џорџ Велс

6.  „Зов дивљине“ или „Бели очњак“, Џек Лондон

7.  „Мој дека је био трешња“, Анђела Нанети

Три књиге

Седми разред

1. „Гарави сокак“, Мирослав Антић

2. „Лајање на звезде“, Милован Витезовић

3. „Урнебесна физика“, Игор Коларов

4. „Тата, ти си луд“, Вилијем Саројан

5. „Ћао, ти!“, Беатриче Мазини и Роберто Пјумини

6. „Тајни дневник Адријана Мола“, Сју Таузенд

7. „Лето кад сам научила да летим“, Јасминка Петровић

Три књиге

Осми разред

  • „Песме“, Алекса Шантић или Јован Дучић
  • „Танго за троје“, Слободан Станишић
  • „Шешир професора Косте Вујића“, Милован Витезовић
  • „35 калорија без шећера“, Јасминка Петровић
  • „Деца Бестрагије“, Урош Петровић
  • Ми деца са станице Зоо“, Кристијана Ф.
  • „Ловац у житу”, Џером Дејвид Селинџер
  • Омиљена књига ученика

Три књиге

Читалачка значка 2024/2025
Иди на врх