РАСПОРЕДИ
ПИСАНИХ ПРОВЕРА ЗНАЊА И
ПРИПРЕМНЕ НАСТАВЕ ЗА УЧЕНИКЕ ОСМОГ РАЗРЕДА
ПЛАВА СМЕНА- РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА ЗНАЊА (приступите пдф документима и преузмите)
ЦРВЕНА СМЕНА- РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА ЗНАЊА
РАСПОРЕД ПРИПРЕМНЕ НАСТАВЕ ЗА УЧЕНИКЕ ОСМОГ РАЗРЕДА
План организације образовно-васпитног рада у отежаним условима за школску 2020/2021. годину
(18.јануар 2021.године)

Поштовани родитељи,
Постојећа организација рада
Основна школа „Краљ Александар I“ има 31 одељење распоређено у две смене – плаву и црвену – по принципу вертикалне поделе. Плаву смену чине одељења са индексима 1 и 2 , а црвену смену одељења са индексима 3, 4 и 5 ( одељење 5 /5 ). Реализација наставе организована је у две у смене, пре и после подне уз промену смене на недељном нивоу.
Оваква организација рада у пракси је показала позитиван резултат. На овај начин усклађене су смене ученика са сменама родитеља; похађање исте смене ученика из једне породице; искоришћеност школског простора; кадровске услове добро имплементиране у постојећи распоред. Школа се определила да задржи овај постојећи начин организације васпитно – образовног рада уз неопходне измене које су у складу са упутствима и предлозима за организацију васпитно – образовног рада у основним школама од стране Министарства просвете бр. 601-00-000 27/4/2020-1 од 19.8.2020. и број 601-00-00027/12020-15 од 12.8.2020.године.
Први циклус
Први циклус има 374 ученика распоређених и 15 одељења:
плаву смену чине : 1/1, 2/1,2/2, 3/1,3/2,4/1,4/2 одељења
црвену смену чине: 1/2, 1/3, 2/3, 2/4, 3/3, 3/4, 4/3, 4/4 одељења.
Имајући у виду бројно стање ученика (просечан број ученика по одељењу 25), одељења су подељена у групе А и Б. Свако одељење , група, има своју учионицу. Дневни број часова , њихов распоред , трајање и препоручене паузе између смена и група у потпуности су усклађене са препорукама издатим од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

Сатница је сваке недеље иста, с тим што једне недеље група А ради као прва, а друге недеље као друга група, и обрнуто, група Б једне недеље ради као друга а друге недеље као прва.
Ученици првог циклуса користе посебан улаз у зграду школе и посебан део дворишта за велики одмор. Боравак и кретање кроз школу организовано је тако да ученици првог и другог циклуса не користе исте путање кретања. Ученици користе исте учионице за све предмете. Ученике у посебном делу школског дворишта дочекују учитељи и доводе до учионице, а по истом принципу и испраћају из школе.
Други циклус
У другом циклусу има 384 ученика распоређених у 16 одељења и то у две смене:
плаву смену чине : 5/1, 5/2, 6/1,6/2, 7/1,7/2,8/1,8/2 одељења
црвену смену чине: 5/3,5/4, 5/5, 6/3, 6/4, 7/3, 7/4, 8/3 одељења.
Школа се определила да задржи основни модел вертикалне организације рада .
Резултати анкете којом су се родитељи изјашњавали о начину учења деце су :
358 ученика се изјаснило за учење у школи, а само 26 ученика се изјаснило за онлајн наставу. Овај број ученика опредељених за учење у школи указује на потребу поделе одељења на групе и прихватање рада по комбинованом моделу.
Како су одељења подељена на групе А и Б, настава се организује тако да ученици једне групе долазе сваког другог дана:
Група А – понедељак – среда – петак
Група Б – уторак – четвртак
На недељном нивоу групе мењају наставне дане тако да наредне недеље група А иде у уторак и четвртак, а група Б понедељак, среда, петак.
Ученици имају по шест часова дневно у трајању од по 30 минута. Седми час се користи за допунску, додатну наставу,одељенску заједницу, изборне предмете и друге видове васпитно-образовног рада.
Дневни ритам рада по сменама
Ученици другог циклуса користе посебан улаз у школу, а њихов боравак и кретање су независни у односу на боравак и кретање ученика првог циклуса.
Ученици користе исте учионице за рад, а изузеци су само кабинети хемије, физике, информатике и технике и технологије.
План организације рада усвојен је на Наставничком већу дана 25. 8. 2020.године.У току првог полугодишта вршене су анализе постојеће организације и на основу тих анализа и резултата истраживања ПП службе, модел је квалитативно мењан и усавршаван. Посебно су разрађивани модели подршке ученицима када нису на настави и ученицима који су се определили за онлајн учење. Што се тиче првог циклуса, а да би ученици били у равноправном положају, односно истим условима за учење, вршена је промена времена боравка ученика у школи на две недеље. Рад у продуженом боравку је стално иновиран у смислу организовања и реализације радионица предметних наставника и оплемењивања простора. За друго полугодиште су израђени оперативни планови подршке ученицима који су неоцењени.
Додатне информације достављаћемо Вам благовремено преко одељењских старешина.
Срђан Јончић, директор школе
Уџбеници за школску 2020/2021 по разредима:

Напомена 1.: Листе уџбеника за: први, четврти, пети и осми су исте као прошле године.
Напомена 2.: Листа уџбеника за: шести разред је измењена у делу који се односи на: енглески језик, немачки језик и биологију (нови). Детаљнија објашњења у документу.
Напомена 3.: Комплетно нове листе уџбеника (због промене програма наставе и учења) су за: други, трећи и седми разред
Уџбеници за школску 2020/2021
Линкови ка пдф-документима за сваки разред УЏБЕНИЦИ ЗА ШКОЛСКУ 2020/2021 |
---|
УЏБЕНИЦИ ЗА ПРВИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ДРУГИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ТРЕЋИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ЧЕТВРТИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ПЕТИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА СЕДМИ РАЗРЕД |
УЏБЕНИЦИ ЗА ОСМИ РАЗРЕД |
