
Ако желите спречити креативност деце реците им:
· Добра идеја, али …
· Теоријски добро, али …
· Будимо практични, то је сувише нереално.
· Људима се то неће свидети.
· То је прескупо.
· Немој још ништа започињати.
· То захтева више проучавања.
· Немамо довољно новаца, можда следеће године.
· То није довољно добро.
· То је сувише компликовано.
· Прво то морамо испитати.
· То није у складу с планом и програмом.
· То није твој посао.
· То није наш проблем.
· Сувише је тешко организовати.
· Ми то чинимо на другачији начин већ дуго времена и то добро функционише.
· Ако је то тако добра идеја, зашто је већ неко није предложио?
· То је сувише напредно, људи нису спремни за то.
· Причекајмо мало с тим.
· Расправимо о томе (а да ништа не учинимо).
· Никада нисмо то радили на такав начин.
· Је ли неко проверио колико је то успешно?
· Ми смо то већ пробали пре и није функционисало.
Или једноставно можете игнорисати дете и његове идеје!

Како би помогли стварању нових идеја реците деци:
· Да, и …
· То је добра идеја/мишљење/коментар.
· Одлично, испробајмо то.
· Како ћемо пронаћи време да видимо како то функционише?
· Шта нам је све потребно да то остваримо?
· Покажимо то свима.
· Реци ми нешто више о томе.
· Како то можемо остварити?
· Покушајмо и испробајмо то.
· Које су предности?
· Како можемо уклонити недостатке?
· Можеш ли израдити план акције?
· Што могу учинити како бих помогао да се то догоди?
· Свиђа ми се то.
· То звучи занимљиво, реци ми нешто више о томе.
· Занемаримо начин на који то данас функционише.
· Који мали део идеје можемо одмах користити у тренутној ситуацији?
· Како можемо уверити било кога?
· Проведимо идеју у ефикасно решење.
Осим тога можете:
· изгледати ентузијастично и заинтересовано
· слушати и покушати разумети зашто то предлажу
· не прекидати их све док не заврше
· наставити развијати њихову идеју